Badania branży gier
Z ogromną przyjemnością oddajemy w Państwa ręce raport Badanie branży gier w Krakowie 2022, który powstał dzięki aktywnemu zaangażowaniu miasta Kraków na rzecz wsparcia sektora gier. Raport w syntetycznej formie przedstawia stan branży gier w Krakowie – jej specyfikę, potencjał, wyzwania i dotychczasowe sukcesy – ale także zawiera rekomendacje z punktu widzenia rozwoju polityk publicznych.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2020/11/kpt_raport_okladka2-1158x800.png)
Raport Kondycja Polskiej Branży Gier 2020 to kompleksowy obraz rynku gier w Polsce, przedstawiający dane zarówno o konsumentach jak i studiach produkujących gry. Publikacja powstała przy współpracy z GRY-Online S.A oraz Polish Gamers Observatory. Za projekty badawcze na potrzeby raportu odpowiadały Publicis Groupe oraz manaHR. Raport powstał dzięki finansowaniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Agencji Rozwoju Przemysłu oraz programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2020/01/obrazek-1280x551.png)
Raport zrealizowany na zlecenie Miasta Stołecznego Warszawa, zawierający pełen obraz stołecznych firm zajmujących się produkcją gier oraz analizujący atrakcyjność Warszawy jako miejsca do prowadzenia działalności w tym zakresie.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2019/05/image_processing20190531-4379-1czdfe9-1280x589.jpg)
Polish Games Research’19
Tegoroczna edycja Polish Gamers Research po raz pierwszy została rozszerzona o komponent analizujący zachowania graczy w grupie docelowej 56-66 lat i porównujący ich z młodszymi graczami. Wyniki są co najmniej bardzo interesujące i obrazują zmieniające się podejście do grania jako rozrywki uzależnionej od wieku graczy.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/06/obraz11.png)
Polish Gamers Research’18
Kolejna edycja raportu dotyczącego Polskich Graczy, którego powstanie skoordynował Krakowski Park Technologiczny. Członkowie zespołu specjalizującego się w branży gier aktywnie współpracują przy tworzeniu obszernego raportu. Badanie po raz pierwszy poruszyło tematykę dotyczącą dzieci w grach, tym razem badaniu poddani zostali rodzice grających dzieci.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/02/kondycja-polskiej-branzy-gier17-1-1024x691-e1520349781140.png)
Kondycja Polskiej Branży Gier 2017
Raport Kondycja Polskiej Branży Gier 2017, powstał przy współpracy GRY-OnLine S.A oraz Onet S.A, to kompleksowy obraz rynku gier w Polsce, dzięki któremu można zrozumieć aktualną specyfikę polskiej branży gier wideo na tle światowych trendów. Jest to możliwe dzięki między innymi charakterystyce profilu graczy w Polsce, przedstawieniu wartości branży gier oraz kluczowych komponentów, tworzących tę wartość . Badanie realizowane było przy współpracy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Rozwoju, Creative Europe Desk Polska, Agencji Rozwoju Przemysłu, Stowarzyszenia Polskie Gry oraz Fundacji Indie Game Polska. Nad metodologią badań czuwał Seweryn Rudnicki naukowiec i badacz.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/06/kondycja-2015.jpg)
Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo 2015
Wobec dynamiki i rozwoju rynku sektora gier, KPT postanowił kontynuować rozpoczęty w ubiegłym roku projekt badawczy dotyczący graczy i ich zachowań i zrealizować badania również w 2015 roku, rozszerzając je o badanie specyfiki środowiska branży gier. Badania zostały przygotowane na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Adama Mickiewicza (Program Kreatywna Europa) oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Prezentacja raportu „Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo” odbyła się także w siedzibie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie.
![](https://www.kpt.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/06/polish-gamers-2014-1280x639.jpg)
Polish Gamers Research 2014
W 2014 Krakowski Park Technologiczny wraz z partnerami: Gry-Online i Onet przeprowadził pierwszą na tak dużą skalę, unikatową w Polsce analizę polskiego rynku gier. Dzięki niemu poznaliśmy obecnie panujące trendy i potrzeby środowiska graczy. Wyniki zostały zaprezentowane podczas Digital Dragons 2014.
Kontakt
Krakowski Park Technologiczny sp. z o.o.
ul. Podole 60
30-394 Kraków
NIP 675-11-57-834